Általános szerződési feltételek
A Brown Kft. (székhelye: 6120 Kiskunmajsa Alkotmány utca 17. adószáma:32544341-2-03-on nyilvántartva, a továbbiakban: „Társaság”) jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Társaság által forgalmazott termékekre (továbbiakban: „Termék” vagy „Termékek”) vonatkozóan a fogyasztók (a Ptk. szerinti fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, a továbbiakban: „Fogyasztó”) és a Társaság között létrejövő adásvételi szerződésekre tekinti alkalmazandónak.
A jelen ÁSZF tárgyát képező adásvételi szerződéseket, a Társaság a webáruházán (www.alaskarefrigerants.com, a továbbiakban: „Webáruház”) leadott rendelés alapján, a Fogyasztó által a Társaság futárszolgálat által történő kiszállítással a webáruházban feltüntetett vételár megfizetése ellenében teljesít a Fogyasztó részére. A házhozszállítás opció kiválasztása után a termékek ellenértékét és a szállítás költségét online bankkártyás fizetéssel kell a fogyasztónak a társaság részére megtéríteni a rendelés leadásakor.
1. A Webáruház használata
A Webáruház teljeskörű használatához a Fogyasztó regisztrációja nem szükséges. A vásárlás során a Fogyasztó által megadott adatokat kizárólag a Társaság kezeli a Társaság adatkezelési szabályzata és adatvédelmi nyilatkozata alapján. Az adatok helyességét azok jóváhagyása előtt ellenőrizheti, adatainak módosítását és törlését a Webáruház adatbázisából bármikor kezdeményezheti az Alaska Refrigerants weboldalán keresztül.
A Fogyasztó a Webáruházban indított megrendelés elküldésével a vásárlás idejében használt weboldal nyelvének megfelelő, írásbeli adásvételi szerződést köt a Társasággal, amelyre az adott országjog irányadó.
A Társaság megrendelést akkor tudja elfogadni, ha a megrendelő adatainak regisztrációjakor és a megrendeléskor az oldalon található mezőket maradéktalanul, valós adatokkal kitölti illetve, ha a házhozszállítással történő átvételt választja a rendelése ellenértékét és a szállításra vonatkozó költséget megtéríti. Előbbiekben felsorolt tényezők elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai, különösen az internetkapcsolattal összefüggésben felmerülő problémákért a Társaság nem vállal felelősséget.
1.1. Vásárlás házhozszállítás igénybevételével:
A belépési adatokkal lépjen be a webáruházba vagy vásároljon regisztráció nélkül
A megadott termékkategóriában válassza ki a megfelelő Terméket és kattintson a kosár gombon található + jelre.
A felugró ablakban adja meg a megrendelni kívánt Terméket, majd a mennyiség megadását követően nyomja meg a kosárba gombot.
A gomb lenyomását követően megjelenik a Termék a kosárban. A kosárnál található megrendelés gomb lenyomását követően tud tovább lépni a megrendelés véglegesítéséhez. A Termék mellett található X gomb lenyomásával törölheti az adott Terméket a kosárból. A szállítási mód pontban található a „Házhoz szállítás” és a „Csomagpont” opciók közül válassza az „Házhoz szállítás” lehetőséget. A tovább gomb lenyomását követően ki kell töltenie a számlázásra és szállításra vonatkozó adatokat. Ezután a Rendelés leadása oldalra lép, ahol a megrendelése értékét és a szállítási költséget is feltüntetjük. A rendelés véglegesítéséhez nyomja meg a Bankkártyás fizetés gombot. Ezután átirányítjuk egy fizetési felületre, ahol a megrendelés és a szállítási költség együttes megtérítése után a rendelését véglegesítjük. Kérjük, minden esetbe várja meg, hogy a fizetési portál visszairányítsa Önt az oldalunkra. A fizetés és az oldalra történő visszairányítást követően a megrendelés feldolgozásra kerül, melynek véglegesítéséről e-mail értesítést küldünk.
1.2. Vásárlás csomagpontra történő szállítással
A belépési adatokkal lépjen be a webáruházba vagy vásároljon regisztráció nélkül
Belépést követően a katalógus felületen tudja kiválasztani a megfelelő gépjárművet. Válassza ki a keresett termékkategóriát
A megadott termékkategóriában válassza ki a megfelelő Terméket és kattintson a kosár gombon található + jelre.
A felugró ablakban adja meg a megrendelni kívánt Terméket, majd a mennyiség megadását követően nyomja meg a kosárba gombot.
A gomb lenyomását követően megjelenik a Termék a kosárban. A kosárnál található megrendelés gomb lenyomását követően tud tovább lépni a megrendelés véglegesítéséhez. A Termék mellett található X gomb lenyomásával törölheti az adott Terméket a kosárból. A szállítási mód pontban található „Átvétel a kiszolgáló üzletben” a „Házhoz szállítás” és a „Csomagpont” opciók közül válassza az „Csomagpont” lehetőséget. A tovább gomb lenyomását követően ki kell töltenie a számlázásra és szállításra vonatkozó adatokat. Ezután ki tudja választani azt a csomagpontot, ami az Ön számára legmegfelelőbb a csomagja átvétele kapcsán. Ezután a Rendelés leadása oldalra lép, ahol a megrendelése értékét és a szállítási költséget is feltüntetjük. A rendelés véglegesítéséhez nyomja meg a Bankkártyás fizetés gombot. Ezután átirányítjuk egy fizetési felületre, ahol a megrendelés és a csomagpontba történő szállítási költség együttes megtérítése után a rendelését véglegesítjük. Kérjük, minden esetbe várja meg, hogy a fizetési portál visszairányítsa Önt az oldalunkra. A fizetés és az oldalra történő visszairányítást követően a megrendelés feldolgozásra kerül, melynek véglegesítéséről e-mail értesítést küldünk.
A Termékek mellett feltüntetett árak bruttó magyar forintban kifejezett árak. A Társaság fenntartja az ár változtatás és a meghirdetett különböző akciók külön értesítés nélküli lezárásának jogát.
A Termékekre és a raktárkészletre vonatkozó információk a termékek mellett nem jelennek meg a Webáruházban. Amennyiben a megrendelés után kiderül, hogy a termék mégsincs raktáron, a Társaság felveszi a Fogyasztóval a kapcsolatot, és a felek megállapodása alapján a megrendelés módosulhat, vagy a már esetlegesen kifizetett összeget megtéríti a Társaság a Fogyasztó részére.
1.3. Fizetési módok
A Webáruházban történő vásárlás során a felhasználó az alábbi fizetési módok közül választhat:
– Online Bankkártyás fizetés
– Utánvét
Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
1.4. Megrendelés visszaigazolása, annak elmaradás:
Fogyasztó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 72 órán belül Fogyasztóhoz nem érkezik meg, Fogyasztó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Társasághoz, illetve az Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Társaság kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Fogyasztó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
1.5. Adatbeviteli hibák javítása:
Fogyasztó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a megadott Terméknél az X gomb megnyomásával törölheti a kosár tartalmát. Ezt követően ismételten kosárba kell helyezni a kívánt mennyiséget a rendelni kívánt Termékből. Amennyiben törölni kívánja Fogyasztó a kosárban található Termékeket, akkor a Termék mellett található X gomb lenyomásával törölheti azt.
A rendelés során a Fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
1.6. Kiszállítási határidő:
Házhozszállítás igénybevételekor:
Szállítmányozó partnereink által történik a szállítás mely 1-5 munkanapot is igénybe vehet. A szállítmányozó cég a csomag feladása után felveszi a kapcsolatot a megrendelővel, a szállítási idő pontosítása végett.
Csomagpontra történő szállítás igénybevételekor:
Szállítmányozó partnereink által történik a szállítás mely 1-5 munkanapot is igénybe vehet. A szállítmányozó cég a csomag feladása után felveszi a kapcsolatot a megrendelővel, a csomagpontra történő kiszállítási idő pontosítása végett.
1.7. Szállítás költségei és feltételei:
Házhozszállítás és csomagpontra történő szállítás igénybevételekor:
A Webáruházban rendelt termékek házhozszállításának költsége minden esetben az összegző oldalon a szállítási díjak részben feltüntetett szállítási költséget jelenti.
2. Elállás, jótállás és szavatosság
Az elállás/felmondás jogaAz Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől vagy felmondhatja azt (az elállásra és a felmondásra a továbbiakban együttesen elállásként hivatkozunk), visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Társaság a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. Az elállás kapcsán az oldalon az „Elállás” pontban olvashat részletesen.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a Termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
– olyan Termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
– romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék tekintetében;
– olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
– olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Termékkel;
– olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
– olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
– lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta
– hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
– nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében
– lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű- kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
– a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
– Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Társaság részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy a Társaság címen leadni.
– Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
– Társaság a Termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
– Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a Termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a Terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
– A Fogyasztó kizárólag a Termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. Jelen esetben ez ne áll fenn.
– A Társaság nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Társaság által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
– A visszatérítést Társaság mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a Termék(ek)et, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
– Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Társaság elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), és telefonon is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Társaság. A megrendelt Terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Társaság részére.
– A Fogyasztó csak a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ezt meghaladó sérülés vagy értékcsökkenés esetén a Társaság nem köteles, illetőlen nem a teljes vételárat köteles a vásárló részére megtéríteni. A Társaság kéri a Fogyasztót, hogy a terméket lehetőség szerint annak eredeti csomagolásban juttassa vissza.
A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.349711
2.1.19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. https://eur- lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A32011L0083
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Társaságot a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
2.2. Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Társaság elérhetőségein jelezni. a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez 2. mellékletként csatolt
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta alapján:
„Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza) Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt:”
– Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a Termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
– emailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe.
– A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt Terméket a Társaság címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a Terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
– A Társaság azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Társaság által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
– Több Termék adásvételekor, amennyiben az egyes Termékek szállítása eltérőidőpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott Termék, illetve több tételből vagy darabból álló Termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
– A megrendelés teljesítésekor, a kiszállítás időpontjában a Fogyasztó köteles a Terméket, annak csomagolását és tartalmát ellenőrizni, majd az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően az ekkor megállapítható hiányosságokra vonatkozó reklamációkat a Társaságnak nem áll módjában elfogadni. A Termékkel kapcsolatos mennyiségi és minőségi kifogás esetén a Társaság kirendeltsége visszaveszi a Fogyasztótól.
2.3. Hibás teljesítés
A Társaság hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Társaság, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.
2.4. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával? Fogyasztó a Társaság hibás teljesítése esetén a Társasággal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján? Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó kellékszavatossági igényét? Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Fogyasztó a Társasággal mint szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a Terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2.5. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (Termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a Termék hibásnak? A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?Termékszavatossági igényét Fogyasztó a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
2.6. Jótállás
Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
– kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Társaságnak – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
– az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Társaság költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Társaság a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
– Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel -megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Társaság jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Társaság nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. Ide értve a palack elhasználást követően a jótállás nem érvényesíthető.
Társaság nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a Termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Társaság köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
2.7. A szavatossági igény esetén történő eljárás
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Társaságot terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Társaság a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerinti jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Társaság a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
A Társaság a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Társaságnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt munkanapon belül elvégezze.
3. A panaszkezelés rendje
Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen közölheti.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Társaság, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Panaszügyintézés helye:
E-mail: info@alaskarefrigerants.com
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Társaság kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
– az eljáró bíróságot;
– a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
– az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
– azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
– a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
4. Egyéb rendelkezések
A Webáruházból történő megrendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy megismerte és elfogadja a jelen szerződési feltételeket és tisztában van a rendelés menetével. A rendelés feltételeként a Fogyasztó nyilatkozik, hogy az ÁSZF-et megismerte, elfogadta és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2024. 04. 10.