Gyakran Ismételt Kérdések​

Hogyan működik az Alaska Refrigerant? Mindenre választ adunk ezen az oldalon.

Termékkel kapcsolatos kérdések

Milyen hűtőközeget válasszak az autómhoz vagy hűtőberendezésemhez?

A megfelelő gáz típusa a gépjármű motorterében található adattáblán van feltüntetve, a szükséges mennyiséggel együtt. Általában ezt az információt a motorháztető alján, a zárhídon azaz a zár mellett jobbra, vagy balra, vagy éppen a motorháztető alján, illetve a jármű kézikönyvében, vagy a feltöltött pdf lapokon is megtalálja.

Ezen kívül az Alaska Refrigerants weboldalán rákereshet az autójára, típus szerint, hogy milyen gáz kell a klímaberendezésébe. A leggyakoribb típusok: R134aR1234yf. Amennyiben nem biztos benne, kollégáink szívesen segítenek a helyes típus kiválasztásában. választásban.

Miért válassza az Alaska HC134A és HC1234yf hűtőközegek egyikét?

Az Alaska HF134A és HF1234yf hűtőközegek az R134a és R1234yf közvetlen helyettesítői, környezetbarát szénhidrogének. A hűtéstechnikai iparág ma az egyik legnagyobb, mégis legkevésbé látható környezeti tényező. Az EIA (Environmental Investigation Agency) kutatása szerint a hagyományos HFC-gázok globális felmelegedési potenciálja (GWP) akár 1000–4000-szerese lehet a szén-dioxidénak.

Ezek a gázok önmagukban évente 2 milliárd tonna CO₂-egyenértékű kibocsátásért felelősek – több mint a teljes globális légi közlekedés együttvéve.

Az általunk kínált természetes HC-hűtőközegek GWP-értéke mindössze 3–5, vagyis a környezetterhelés több mint 99%-kal csökkenthető, miközben a hatékonyság és megbízhatóság változatlan marad.

Az Alaska Refrigerant bármilyen járművel kompatibilis?

Az Alaska Refrigerant számos gépjármű légkondicionáló rendszerében használható, beleértve a személygépkocsik, teherautók, mezőgazdaságigépek, munkagépek és lakóautók rendszereit is. Úgy terveztük, hogy univerzális hűtőközeg legyen, amely a legtöbb légkondicionáló rendszerben helyettesítheti a hagyományos hűtőközegeket, például az R134a-t vagy az R1234yf-t.
Fontos azonban megjegyezni, hogy egyes járművekhez a márkától és modelltől függően speciális hűtőközegek szükségesek. Mindig olvasd el a jármű tulajdonosi kézikönyvét, vagy konzultálj egy szakképzett szerelővel, hogy meghatározd a megfelelő hűtőközeget járműved légkondicionáló rendszeréhez. Készítettünk egy adatbázist, amiben könnyedén ellenőrizheted, hogy a Te gépjárművedhez megfelelő-e az általunk kínált hűtőközeg.
Általánosságban elmondható, hogy az Alaska Refrigerant a legtöbb R134a hűtőközeget használó légkondicionáló rendszerrel kompatibilis. Fontos viszont, hogy mindig ellenőrizd az Alaska Refrigerant kompatibilitását az adott járművel, mielőtt feltöltenéd a légkondicionáló rendszert!

Nem tudom, hol van a légkondicionáló alacsony nyomású végpontja az autómban. Hogyan találom meg?

Minden gépjárműnél alacsony és magasnyomású csövek helyezkednek el a motortérben. A csövek vizuális megtalálása után kövessük végig az alacsony nyomásút (ami vastagabb a másikhoz képest, a töltő csatlakozó ugyanakkor kisebb) és minden esetben a töltő pontot ott megtaláljuk. Pár gyártónál előfordulhat (többek között a Renault motorral szerelt járműveknél, például Mazda), hogy más méretű a csatlakozó, illetve más gyártóknál nehezén hozzáférhető helyen található, de nagytöbbségében optimális helyen van. Nálunk a hosszabb csatlakozó ezért lett kifejlesztve.

Mit tegyek a palackban maradt gázzal?

A maradék gáz a palackban marad, ha elzárja a tömlő csapját, így később is felhasználhatja. A palackot tartsa hűvös és napfénytől mentes helyen! Ne tekerje le a csapot a palackról!

A termékek újra tölthetők?

Nem, az általunk forgalmazott palackok egyszer használatosak, háztartási és szervizcélú felhasználásra készültek.

Mennyire biztonságos a használatuk?

Minden termékeink megfelel az európai biztonsági előírásoknak. A részletes biztonsági adatlap megtalálható a termékoldalon vagy amennyiben kéri, elküldjük e-mailben.

Tehát röviden összefoglalva az általunk kínált termékek 99%-ban biztonságosak, amennyiben betartod az egyszerű szabályokat:

  • csak jól szellőző helyen vagy a szabadban tölts,
  • ne használj nyílt lángot és ne dohányozz,
  • viselj védőkesztyűt a fagyási sérülések elkerülése érdekében.
Milyen garanciát vállalnak a termékekre?

Minden palack gyári, zárt csomagolásban kerül forgalomba. Szivárgás vagy gyártási hiba esetén cserét vagy visszatérítést biztosítunk.

Kaphatok segítséget a termék használatával kapcsolatban?

Természetesen! Kollégáink szívesen adnak tanácsot a biztonságos használathoz, tároláshoz vagy a megfelelő termék kiválasztásához. A feltöltéshez egy videó ad segítséget, amelyet weboldalunkon megtalál.

Kapcsolat: [email protected]. Telefon: +36 30 113 1588

Hogyan tölthetem fel légkondicionáló gázzal a járművemet?

Járműved légkondicionálójának gázzal való feltöltése Alaska Refrigeranttal egyszerű és könnyű folyamat, amelyet bárki el tud végezni. Az alábbi lépéseket kövesd:

  • Nyisd ki a motorháztetőt, és keresd meg az alacsony nyomású csatlakozó pontot.(lásd gyakori kérdések)
  • Csatlakoztasd a tömlőt az alacsony nyomású csatlakozóhoz (csak alacsony nyomásúhoz).
  • Indítsd be a motort, és kapcsolja be a klímaberendezést a legmagasabb fokozatra.
  • Ellenőrizze a tömlőn lévő nyomásmérőt

- Az alacsony, azaz 25 Psi alatt azt jelenti, hogy gázt kell tölteni a rendszerhez.

- A feltöltve azt jelenti, hogy a rendszer fel van töltve, nincs szükség gázra <55 PSI (Amennyiben a rendszer még mindig nem hideg, akkor más problémája van)

- Figyelmeztet, hogy nincs szükség további gázra < 65 PSI

figyelmeztetés >65 PSI (ellenőrizze, hogy a légkondicionáló szivattyú működik-e a tengelykapcsoló be van kapcsolva, amennyiben be van kapcsolva, a rendszert meg kell javítani)

  • Nyisd ki a palack zárószelepét és töltse fel a klímagázt. Figyelj, hogy a zöld zónáig töltse a rendszert.
  • És kész is vagy! Az Alaska Refrigerant segítségével gyerekjáték a légkondicionáló gáz feltöltése a járművében. Ha bármilyen kérdésed vagy aggályod van, használat előtt  olvasd el a termék használati utasítását, vagy fordulj szakemberhez.
Mindig meg kell vásárolnom a tömlőt?

Nem, a tömlőt csak egyszer kell megvásárolni. A későbbiekben már csak a gáz utántöltőt kell megvenned, és a tömlővel újratölthető a rendszert.

Mikor nem oldja meg az Alaska Refrigerant a klímaberendezés problémáját?

Nagyon kevés esetben, de szakembereink sok esetben ilyenkor is tudnak segíteni.

Erősen szivárgó vagy egyéb problémás rendszerekben: Mielőtt hűtőközeget adnál a légkondicionáló rendszerhez, fontos meggyőződni arról, hogy a rendszer megfelelően működik és nem szivárog. Problémát okozhat, ha egy szivárgó rendszert töltesz fel hűtőközeggel, és biztos, hogy ezzel nem oldod meg az alap problémát.

Sérült alkatrészekkel rendelkező rendszerekben: Amennyiben a légkondicionáló rend-szerében van egy sérült, vagy elhasználódott alkatrész (például a kompresszor vagy a kondenzátor), akkor előfordulhat, hogy a hűtőközeg hozzáadása nem elegendő a rendszer teljesítményének helyreállításához. Bizonyos esetekben a hűtőközeg hozzáadása előtt szükség lehet ezeknek az alkatrészeknek a cseréjére.

Mit tegyek, ha szivárog a klímaberendezés?

Kisebb szivárgásokat, mikrorepedéseket az Alaska Refrigerant szivárgástömítő anyagai javítani tudják és utána már feltölthető a rendszer gázzal. Érdemes ezt követően egy hónapig figyelemmel kísérni a rendszerben lévő gáz mennyiségét, amennyiben nem csökken újra, akkor a hibát sikerült elhárítani. Amennyiben továbbra is tapasztalható szivárgás, akkor szakemberhez kell fordulni.

Rendeléssel kapcsolatos kérdések

Hogyan tudok rendelni?

Rendelését egyszerűen leadhatja a weboldalunkon: www.alaskarefrigerants.hu. Válassza ki a kívánt terméket, tegye a kosárba, majd kövesse a fizetési lépéseket. Weboldalunk, átlátható, könnyen kezelhető.

Szükséges regisztráció a vásárláshoz?

Regisztráció a vásárláshoz nem kötelező, de ajánlott, mert így könnyebben nyomon követheti rendeléseit.

Milyen fizetési módokat fogadnak el?

Többféle módom ki tudja fizetni a megrendelt áruját. Elfogadott fizetési módok: bankkártyaátutalás, Google pay, Apple pay, Cartes Bancaires, Klarna Pay Now, Bizum, iDEAL

Kapok számlát a vásárlásról?

Természetesen. A számlát a rendszerünk automatikusan állítja ki és a csomag átvételét követően e-mailben küldjük el a vásárlónknak.

Külföldi címre rendelhetek magyar nyelvű számlát?

Igen, rendszerünk több nyelven is képes kiállítani a számlát, alapesetben mindig a szállítási ország nyelvén állítjuk ki a számlát. Egyedi igény esetén keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Lehetséges személyes átvétel?

Jelenleg nincs mód személyes átvételre, minden rendelést futárszolgálat szállít házhoz.

Szállítás és kézbesítés

Melyik futárszolgálattal szállítják házhoz a csomagot?

Szállításainkat a Mondial Relay, Colissimo, DHL, Magyar Posta, DPD és a GLS, Packeta végzi. Törekszünk arra, hogy az adott országban legjobban teljesítő céget válasszuk ki.

Mennyi a szállítási idő?

A szállításhoz szükséges idő függ az elérhető készlettől és a megrendelés időpontjától. Minden termékünk aloldalán pontos információ található arról, hogy mikorra vállaljuk a szállítást. Amennyiben munkanapokon 12:00 óráig leadja a rendelését, azokat a csomagokat még aznap átadjuk a futárszolgálatnak.

Kaphatok értesítést, amikor a csomagomat feladják?

Természetesen! Miután leadta megrendelését, és a feladáshoz szükséges címke elkészült, a rendszerünk automatikus e-mailt küld a csomagszámmal.

Tudom-e követni, hogy hol jár a csomagom?

A csomagszámot a rendelés feldolgozása után e-mailben küldjük el vásárlóinknak. Ennek segítségével az adott futárcég oldalán nyomon tudja követni merre jár a csomagja, mi történik vele.

Mit tegyek, ha nem kaptam meg a csomagomat a várható időben?

Amennyiben a szállítási határidőn túl sem érkezett meg a rendelése, ellenőrizze a csomag státuszát a nyomkövetési linken. Ha nem talál információt, vagy bármilyen segítségre van szüksége, hívja ügyfélszolgálatunkat.

Mi történik, ha a futár nem talál otthon a kézbesítéskor?

A futárszolgálat kétszer próbálkozik kézbesítéssel, és értesítést küld e-mailben vagy SMS-ben. Probléma esetén a futárcég helyi képviseletét kell először felhívnia a vásárlónak, ott tudnak segíteni. Amennyiben nem kap kielégítő választ, abban az esetben keresse fel ügyfélszolgálatunkat.


DPD

Spanyolország

SEUR:

Consumer Service +34 800 00 95 84

Customer Support +34 902 10 10 10

 
 

Olaszország

 

Customer Service +39 025087411

Mon. - Fri. 8,30 am. - 06,30 pm.

 

Németország

+49 6021 150 415

 

Ausztria

Serviceline for private customers:  +43 05 03 73 420

 

Franciaország

+ 33 09 70 80 85 66

 

 

GLS

Ausztria

059876 3000
https://gls-group.eu/AT/de/contact-form/empfaenger-kontaktformular/

 
 

Belgium

glsforyou - Belgian contact centre (GLS WebSite BE)

 

Bulgária

0 700 12 144
[email protected]

 
 

Csehország

00420 567 771 111

 

[email protected]

 

Horvátország

+38512042672

 

[email protected]

 

Dánia

0045-76 33 1111

 

www.contact.gls.dk

 

Észtország

00372 6011000

 

[email protected]

 

Finnország

0200 31300

 

[email protected]

 

Franciaország

0 806 006 006

 
 

Németország

06677/646907000

 

[email protected]

 

Anglia

0044 0 3448004466

 
 

Görögország

ACS network contact details (please find nearest location: https://www.acscourier.net/en/myacs/my-tools/acs-points-locator/)

 

https://www.acscourier.net/en/customer-support/information-desk/contact-us/

 

Magyarország

0036 29886700

 

[email protected]

 

Írország

00353-18606200
[email protected]

 
 

Olaszország

0039 02 98035556

 

[email protected]

 

Lettország

00371 67815914

 

[email protected]

 

Litvánia

00370 700 55009

 

[email protected]

 

Luxemburg

glsforyou - Belgian contact centre (GLS WebSite BE)

 

Málta

00356 21224421
00356 80072244*
[email protected]

 

Hollandia

0031 853016015
Hotline for cnee's to fix new appointments (national parcelnumber needed)

 

Norvégia

Email via website: www.posten.no
04045 Business customers, 0047 22030000 Private customers

 
 

Lengyelország

+48 46 814 82 20
[email protected]

 
 

Portugália

00351 219667100

 

[email protected]

 

Románia

0040 269501900

 

[email protected]

 

Szerbia

00381 114412711
[email protected]

 

Szlovákia

00421-455242500 or 18585

 

[email protected]

 

Szlovénia

00386-15001190

 

[email protected]

 

Spanyolország

0034 910806229
https://gls-group.com/ES/es/contacto/

 
 

Svédország

0046 406713285

 

[email protected]

 

Svájc

0041 848 484847

 

[email protected]

 

Elállás és visszatérítés

Hogyan élhetek az elállási jogommal?

A vásárlástól számított 14 napon belül elállhat a vásárlástól. Ennek részleteit itt találja Elállási jog, Elállási nyilatkozat minta (PDF)

Hová küldhetem vissza a terméket?

A visszaküldés pontos címét ügyfélszolgálatunk biztosítja e-mailben, a hivatalos elállási jogot bejelentő email beérkezését követően.

Mennyi idő alatt kapom vissza a pénzemet?

A visszaérkezett csomag feldolgozását követően 14 munkanapon belül visszautaljuk az összeget arra a számlára, ahonnan a fizetés történt.

Fiók és technikai problémák

Mit tegyek, ha nem tudok belépni a fiókomba?

Próbálja meg a „Elfelejtett jelszó” opcióval visszaállítani jelszavát. Amennyiben a levél nem érkezik meg, ellenőrizze a spam mappát, mert sokszor a rendszer odateszi a beérkező levelet. Amennyiben nem oldódik meg a probléma, hívja ügyfélszolgálatunknak

Mit tegyek, ha nem kaptam visszaigazoló e-mailt a rendelésről.

Néha előfordulhat, hogy a levelezőrendszer spamként kezeli a visszaigazoló e-mailunkat. Amennyiben ott sem találja, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, és ellenőrizzük a rendelését.

Értékelés és visszajelzés

Arra törekszünk, hogy vásárlóink elégedettek legyenek szolgálatatásunkkal. Amennyiben így van, akkor szívesen várjuk pozitív visszajelzéseiket!
Amennyiben Ön elégedett volt szolgáltatásunkkal, kérjük, értékelje cégünket az alábbi linken: Értékelés írása – Alaska Refrigerants